De eerste drie weken - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Manon - WaarBenJij.nu De eerste drie weken - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Manon - WaarBenJij.nu

De eerste drie weken

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

03 Augustus 2014 | Peru, Cuzco

¡Hola amigos!

Inmiddels zijn we alweer 3 weken op reis en we hebben in die tijd al heel veel moois mogen zien! :)

Tijd en zin om een blogje te typen heb ik nog niet echt gehad, maar op aanvraag van wat mensen hier een (geprobeerd korte) samenvatting:

We zijn vanmorgen 3 weken geleden aangekomen in Buenos Aires en hebben daar o.a. tussen de Argentijnen de WK finale bekeken (in Argentijns shirt, omdat iedereen ons voor Duitsers aan zag), hebben het bekende wijkje La Boca met zijn gekleurde huisjes bezocht en hebben kennis gemaakt met onze leuke internationale groep.

Vanaf daar zijn we naar de andere kant van Argentinië gevlogen en hebben we genoten van de prachtige omgeving en de wijn van Salta. Ook ben ik hier tijdens het voeren van lama's 2x ondergespuugd, maar heb dan ook wel een aantal lamaselfies mogen maken.

Na een aantal dagen zijn wij door middel van een 12 uur durende busrit de grens van Chili gepasseerd en hebben wij in San Pedro de Atacama een mountainbiketocht gemaakt door een wederom hele mooie omgeving. Aan het einde van de tocht kwamen we bij een nationaal park met meertjes, flamingo's en zoutstranden uit.
Verder zijn we hier ook naar Death Valley geweest waar we vanaf een grote zandduin zijn wezen sandboarden. Dit was echt heel leuk en had een prachtig uitzicht.
Tot slot hebben we in Chili onder het genot van een cocktail en chips de zonsondergang bij Valley of the Moon bekeken.

Bjj de grens van Bolivia werd de bus ingeruild voor vier 4x4 jeeps waarmee wij de dagen daarop door de middle of nowhere o.a.vulkanen lagunes, geisers en natuurlijk de bekende zoutvlakten hebben bezocht.
Het was vrij koud onderweg, maar we hebben ook eventjes een duik genomen in een hotspring.
De nachten tijdens deze tocht waren erg primitief zonder stroom, kachel, warm water en met enkel glas, maar ondanks dit hebben we 's nachts een temperatuur van -24 graden overleefd!

Vanaf hier zijn we doorgereden voor een aantal dagen in Uyuni, het mijnwerkersstadje Potosí en beide hoofsteden van Bolivia; Sucre en La Paz. Sucre is een leuke stad met lekker weer waar we zijn wezen quadrijden en klimmen en we hebben ook al aardig wat souvenirs ingeslagen in La Paz.

Via een weer lange busrit zijn we de grens van Peru gepasseerd en in Puno aangekomen, waar we 's avonds gezellig zijn wezen stappen.
De dag erna zijn we het mooie Lake Titikaka op geweest, hebben we de drijvende rieten eilanden bezocht en zijn we uiteindelijk bij locals wezen overnachten. We werden ontvangen met muziek en kregen traditionele danskleding aan. Na een poging tot dansen en een voetbalwedstrijdje tegen de locals, zijn Moniek en ik bij ons gezin aangekomen. We werden lekker voorzien van eten en zijn daarna vroeg gaan slapen in ons schattige slaapkamertje. De volgende ochtend moesten we net als hen aan het werk en hebben we o.a. brood gemaakt, een koe gemolken, schapen gedreven, afgewassen en erwten gedopt. Het was erg leuk om zo een kijkje in hun cultuur te mogen nemen.

Op dit moment verblijven we in de mooie stad Cuzco en beginnen we maandag aan de vierdaagse Lares Trek waarna we vrijdag de Machu Picchu zullen bereiken.

Wij vermaken ons hier prima en de omgeving en groep zijn echt heel leuk!

Time flies when you're having fun!
Tot snel!