Ecuador - Reisverslag uit Loja, Ecuador van Manon - WaarBenJij.nu Ecuador - Reisverslag uit Loja, Ecuador van Manon - WaarBenJij.nu

Ecuador

Door: Manon y Marieke

Blijf op de hoogte en volg Manon

18 September 2014 | Ecuador, Loja

¡Hola!

Sinds mijn vorige blogberichtje van 21 augustus (oeps) hebben we weer veel meegemaakt.
Die week hebben Moniek en ik nog genoten van de Peruviaanse kust, met na een aantal bewolkte dagen in Pimentel, wel veel zon, zee en strand tijdens onze dagen in Huanchaco.

28 augustus was het tijd om afscheid te nemen van Moniek, toen zij naar Nederland en ik na Ecuador vloog na 7 hele leuke weken samen.
In Quito begon voor mij het volgende deel van mijn reis, waar ik met Marieke op het vliegveld heb afgesproken.
Na een nacht in een koninklijke hacienda in de buurt van Quito, zijn we de dag erna vertrokken naar de jungle. Hier hebben zo ongeveer in de buitenlucht van het regenwoud geslapen, veel apen, vogels en wat anaconda's gespot, mooie zonsopkomsten en -ondergangen gezien en hebben we ook een flinke storm van dichtbij mogen meemaken. Dit waren 4 mooie dagen!

We vervolgden onze reis door Ecuador onder andere met een homestay bij een familie in de buurt van het dorpje Otavalo, dat bekend staat om zijn markten met handwerk en textiel. Het was erg leuk om te kijken hoe de mensen hier in Ecuador leven en een dagje te helpen in het dagelijks leven (wassen, bonen plukken en erwten doppen).
Na Otavalo bezochten we Cotopaxi National Park, waar we de grote vulkaan een heel eind beklommen hebben. Dit gaf een mooi uitzicht over het park. Ook het kratermeer in Quilotoa was erg mooi. Dit meer is ontstaan na de uitbarsting van deze vulkaan 1904 door het ophopen van regenwater.

Verder zijn we nog in Baños geweest, waar we hebben genoten van de hotsprings, een mountainbiketocht langs rivieren hebben gedaan, geschommeld hebben met prachtig uitzicht en een canopytour gedaan hebben.

Guamote is een dorpje waar nog 95% indigena is en de bevolking volgens traditionele manier leeft. Hier hebben we een schooltje en een weversfamilie bezocht en met de kinderen gespeeld.

Na 2 dagen in de koloniale stad Cuenca, zijn we maandagmiddag op onze eindbestemming Loja aangekomen voor 6 weken stage in het ziekenhuis.
De eerste twee dagen zitten er daar inmiddels al op en we hebben al best veel leuke dingen gezien en regelmatig op de OK gestaan.
We zijn benieuwd naar de komende weken!

Ciao!

Muchos besos,